آی مک پرو

اپل آی مک پرو جدید را با حافظه SSD و پردازنده Xeon معرفی کرد

شرکت اپل به‌تازگی از عضو جدید خانواده آی مک رونمایی کرد. آی مک پرو از حافظه ذخیره‌سازی SSD بهره برده و در بعضی از نمونه‌ها پردازنده نسل دهمی زئون دارد.

شرکت اپل با معرفی چند عضو جدید از خانواده آی مک، آخرین محصولات مبتنی‌بر پردازنده اینتل خود را در سال ۲۰۲۰ در اختیار کاربران قرار داد. مهم‌تریم محصول معرفی شده، آی مک ۲۷ اینچی‌ست. دو محصول دیگر از تازه معرفی‌شده‌ها، از لحاظ مشخصات فنی، گزینه‌های بهینه‌ای هستند که برای کاربران موجود شده‌اند. این دو محصول، آی مک ۲۱.۵ اینچی و آی مک پرو ۲۰۲۰ است قطعات اصلی سخت‌افزاری آن‌ها آپدیت شده است.

آی‌مک ۲۷ اینچی مدل ۲۰۲۰ اپل محصولی منحصربه‌فرد دارای نمایشگر ۵K رتینا و حافظه‌ SSD است. این محصول با CPU و GPU قوی گزنه‌ای‌ست که هرکاربری را برای خرید وسوسه می‌کند.

آی مک ۲۱.۵ اینچی ۲۰۲۰، در تمام کانفیگ‌هایش از حافظه ذخیره‌سازی SSD استفاده می‌کند. این موضوع را یک قدم روبه‌جلو برای اپل دانسته‌اند. البته این شرکت هنوز گزینه Fusion Drive را برای انتخاب کاربران در دسترس قرار داده است. تنها مزیتی که درایوهای جدید دارند قیمت پایین آن‌ها و ظرفیت ذخیره‌سازی بالای آن‌هاست. نسخه پایه این محصول قرار است با حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شود. اگر نیاز به حافظه ذخیره‌سازی بیشتر دارید با پرداخت ۴۰۰ دلار بیشتر می‌توانید محصولی با حافظه یک ترابایتی داشته باشید. اپل همچنین امکان دیگری را برای کاربران فراهم کرده است که بتوانند به‌صورت رایگان درایو ۲۵۶ گیگابایتی را با درایو یک ترابایتی فیوژن درایو تعویض کنند.

محصول دیگر تازه معرفی‌شده اپل، آی مک پرو ۲۰۲۰ است که نسبت‌به نسل‌های قبلی خود بهبودهایی در بخش پردازش مرکزی داشته است. این محصول به پردازنده ۱۰ هسته‌ای اینتل Xeon مجهز شده و با قیمت ۴۹۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. محصول مجهز به این نوع پردازنده برای کاربرانی که خواهان استفاده از سطح ورک‌استیشن کامپیوترهای اپل هستند بسیار مناسبند. این محصول تازه معرفی‌شده، GPU قدرتمند ۲۲ ترافلاپسی دارد و نسخه پایه آن با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSDعرضه خواهد شد.

نمایشگر این محصول نیز با نسل قبلی فرقی نداشته و همان نمایشگر ۵K 27 اینچی برای آن درنظر گرفته شده است. این محصول نسبت‌به نسل قبل بهبود خاصی تجربه نکرده و فاقد گزینه‌هایی نظیر پوشش نانو نمایشگر یا میکروفن‌ها و بلندگوهای حرفه‌ای‌تر در نسخه‌ پرو است. این درحالی‌ست که آی‌مک ۲۷ اینچی جدید در نسخه‌های حرفه‌ای گزینه‌های مذکور را دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا