بازسازی بازی Prince of Persia

یوبی‌سافت از دلیل پشت جلوه‌های بصری بازسازی بازی Prince of Persia می‌گوید

بحث‌های فراوانی حول محور جلوه‌های بصری بازسازی بازی Prince of Persia که به‌تازگی یوبی‌سافت از آن رونمایی کرده به وجود آمده است.

یوبی‌سافت طی جدیدترین نمایش UbiForward از نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Prince of Persia: Sands of Time رونمایی کرد. این درحالی است که در ماه قبل و اوایل این هفته، وجود چنین عنوانی لو رفته بود. این شرکت توضیحات دقیقی در خصوص رویکرد خود نسبت به این عنوان ارائه داد ولی جلوه‌های بصری این بازیِ محصول ۲۰۲۱ که به نوعی قدیمی به نظر می‌رسند، مورد بحث بازیکنان قرار گرفته است.

یوبی‌سافت هند طی مصاحبه با The Mako Reactor توضیح داده است که چرا چنین مسیری را در پیش گرفته‌اند ولی در واقع به بازخوردهای منفی و انتقادات طرفداران نپرداخته است. «پیر سیلون-گیرز» (Pierre Sylvain-Gires) به‌عنوان کارگردان بازسازی بازی Prince of Persia چنین بیان داشته است:

ما تصمیم گرفتیم که شکل جلوه‌های بصری منحصر به فردی را در پیش بگیریم تا این عنوان را نسبت به سایر عناوین متمایز سازیم. این یک Assassin’s Creed دیگر نیست و شبیه همان Prince of Persia از سال ۲۰۰۸ نیست. باید منحصر به فرد باشد. این سِحر و فانتزی از طریق رنگ‌ها و نورپردازی به نمایش گذاشته شده و به همین دلیل بازتعریف کردن هویت بصری بازی با این بازسازی هم یک چالش است.

اگرچه این توضیح خوبی از رویکرد تیم سازنده نسبت به جلوه‌های بصری بازسازی بازی Prince of Persia است اما دقیقاً توجیه نمی‌کند که چرا گرافیک این عنوان نسبت به بقیه‌ی عناوینی که امروزه روانه‌ی بازار می‌شوند قدیمی‌تر به نظر می‌آید.

طی همین مصاحبه، معاون مدیر عامل یعنی «سید عباس» (Syed Abbas) اظهار داشته است که هیچ مشکلی در زمینه‌ی بودجه روی کیفیت جلوه‌های بصری بازسازی Prince of Persia: Sands of Time تاثیر نگذاشته است.

برای ما در یوبی‌سافت، کیفیت بیشترین اهمیت را دارد و این چیزی است که از همان ابتدا در نظر داشته‌ایم. این پروژه دو سال و نیم است که در دست توسعه قرار دارد. ما در اوج کار ۱۷۰ نفر را داشتیم که روی این پروژه کار می‌کردند و باید به سایر سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته برای زیرساخت جهت توسعه‌ی یک بازی مدرن نیز اشاره کرد. هیچ کاهشی در بودجه یا برنامه‌ی زمانی بازی نبوده است.

یوبی‌سافت اعلام کرده بود که نمایش بازسازی بازی Prince of Persia از نسخه‌ی آلفا است. بنابراین امید است که در آینده‌ جلوه‌های بصری این عنوان شکل بهتری به خود بگیرند و در آخر شاهد محصول نهایی مطلوبی باشیم.

بازسازی Prince of Persia: Sands of Time در ۲۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ مصادف با ۲ بهمن ۱۳۹۹ برای پی‌سی، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا