اپ استور

رشد درآمد ۲۴ درصدی توسعه‌دهندگان در اپ استور در سال ۲۰۲۰

طبق گزارشی که به‌تازگی به انتشار رسیده است، توسعه‌دهندگان فعال در اپ استور در سال ۲۰۲۰ رشد درآمد ۲۴ درصدی را به خود دیده‌اند.

۲۰۲۰ سال دشوار و چالش‌برانگیزی برای بسیاری از کسب‌وکارها بوده اما ظاهراً برای اپ استور این موضوع آنچنان صدق نمی‌کند. در واقع با توجه به مطالعه‌ای که به‌تازگی صورت گرفته، اپ استور مبلغ کلان ۶۴۳ میلیون دلار را در صورت‌حساب‌های سال ۲۰۲۰ تسهیل کرده است.

این مطالعه تحت عنوان «چشم‌اندازی جهانی بر اکوسیستم اپ استور اپل» توسط Analysis Group صورت گفته و دریافته که طی ۵ سال گذشته، بیش از ۱ تیم از هر ۴ تیم توسعه‌دهنده‌ی کوچک که محصولات و خدمات خود را روی این پلتفرم به فروش و عرضه می‌رساند، ۲۵ درصد یا بیشتر در هر سال رشد درآمد را تجربه کرده‌اند. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان در اپ استور به‌طور میانگین از بیش از ۴۰ کشور مختلف کاربر دارند.

با توجه به این مطالعه، تعداد توسعه‌دهندگان کوچک از سال ۲۰۱۵ به بعد رشدی ۴۰ درصدی به خود داشته که رقم بسیار قابل توجه‌ای است و این توسعه‌دهندگان کوچک ۹۰ درصدِ کل توسعه‌دهندگان فعال در اپ استور را تشکیل می‌دهند. به گفته‌ی Analysis Group، «توسعه‌دهندگان کوچک» به آن دسته از توسعه‌دهندگانی گفته می‌شود که در طول سال دانلودهایشان کمتر از ۱ میلیون بار و درآمدشان کمتر از ۱ میلیون دلار است.

«تیم کوک» (Tim Cook)، مدیر عامل اپل اخیراً طی مصاحبه‌ای چنین مدعی شده است:

توسعه‌دهندگان در اپ استور هر روز ثابت می‌کنند که هیچ بازاری نوآورانه‌تر، قوی‌تر و پویاتر از بازار اپلیکیشن‌ها وجود ندارد. برنامه‌هایی که در طول پاندمی کرونا به آن‌ها اتکا کرده‌ایم از جهات زیادی متحول‌کننده بوده‌اند – از تحویل مواد غذایی به خانه‌ها تا ابزار آموزش برای اولیا و مربیان و دنیایی خیالی و در حال گسترش از بازی و سرگرمی. نتیجه صرفاً برنامه‌هایی فوق‌العاده برای کاربران نبوده است؛ شغل، فرصت و نوآوریِ آشکارنشده بوده است که به اقتصادهای جهانی در سال‌های پیش رو قوت می‌بخشد.

در این مطالعه همچنین به اینکه چگونه افراد در اپ استور مبالغ را پرداخت می‌کنند پرداخته شده و اعلام شده است که اپ استور امکان پرداخت به ۲۰۰ روش پرداخت محلی با ۴۵ واحد پول مختلف را فراهم ساخته است.

طی مطلبی از اپل به این مطالعه اشاره شده و زمان‌بندی این اتفاق به هیچ وجه نمی‌تواند اتفاقی باشد. مدتی است که اپل به‌خاطر درگیری قانونی خود با توسعه‌دهنده‌ی Fortnite یعنی «اپیک گیمز» (Epic Games) تحت فشار و موشکافی شدید قرار دارد. اپیک گیمز مدعی است که سهم ۳۰ درصدی که اپل از توسعه‌دهندگان بزرگ و عمده اخذ می‌کند بسیار بالا است. این درحالی است که توسعه‌دهندگان کوچک عمدتاً مجبور به پرداخت چنین سهمی به اپل نیستند و برنامه‌ای تحت عنوان «برنامه‌ی کسب‌وکارهای کوچک اپ استور اپل» (Apple App Store Small Business Program) باعث شده است توسعه‌دهندگانی که سالانه کمتر از ۱ میلیون دلار درآمد دارند تنها ۱۵ درصد از درآمد خود را به این شرکت پرداخت کنند. اپ استور و گوگل پلی در حال حاضر فروشگاه‌های غالب سراسر جهان هستند و اپیک همواره در تلاش بوده است تا Fortnite را خارج از این دو پلتفرم ارائه دهد و به فروش برساند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا