مسدود شدن کانال پارلمان روسیه توسط یوتوب

مسدود شدن کانال پارلمان روسیه توسط یوتوب

یوتیوب تلویزیون دوما را که از مجلس سفلی پارلمان روسیه پخش می‌کرد مسدود کرد و با واکنش خشمگین مقاماتی روبرو شد.

به گزارش سیار نیوز، این مقامات گفتند محبوب‌ترین سرویس پخش جهان ممکن است در پاسخ با محدودیت‌هایی مواجه شود.

پیامی در یوتیوب گفت که کانال دوما به دلیل نقض شرایط خدمات یوتیوب بسته شده است.

یوتیوب که متعلق به شرکت آلفابت است، از سوی رگولاتور ارتباطات روسی Roskomnadzor تحت فشار قرار گرفته است و مقامات به سرعت پاسخ دادند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه در سرویس پیام رسان تلگرام گفت: «اینجور که به نظر می‌رسد، یوتیوب حکم خود را امضا کرده است. محتوا را ذخیره کنید، (آن را) به پلتفرم‌های روسی منتقل کنید و عجله کنید.»

مسدود شدن کانال پارلمان روسیه توسط یوتوب چگونه بوده است؟

سازمان دیده بان ارتباطات گفت که از گوگل خواسته است فوراً دسترسی به کانال دوما را بازگرداند.

Roskomnadzor گفت: «شرکت فناوری اطلاعات آمریکا در جنگ اطلاعاتی که غرب علیه کشور ما به راه انداخته است، به موضع آشکار ضد روسی پایبند است.»

گوگل در یک نظر ایمیلی به رویترز گفت که متعهد به تبعیت از همه تحریم‌ها و قوانین مطابقت تجاری است.

گوگل همچنین خاطر نشان کرد: «اگر متوجه شدیم که حسابی شرایط خدمات ما را نقض می‌کند، اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. تیم‌های ما به دقت وضعیت را برای هر گونه به روز رسانی و تغییر زیر نظر دارند.»

ویاچسلاو ولودین، سخنران دوما، گفت که این اقدام یوتیوب دلیل دیگری بر نقض حقوق و آزادی توسط واشنگتن است.

ولودین در تلگرام گفت: «ایالات متحده می‌خواهد انحصار تبلیغ اطلاعات را به دست آورد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.»

روسیه از زمان اعزام هزاران نیرو به اوکراین در ۲۴ فوریه، دسترسی به توییتر و پرچمداران متا، پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام (FB.O) را محدود کرده است.

روسیه قبلاً تلاش کرده بود اپلیکیشن پیام رسان تلگرام را که اکنون به طور گسترده توسط مقامات مورد استفاده قرار می‌گیرد، ممنوع کند، اما در اواسط سال ۲۰۲۰ ممنوعیت آن را لغو کرد.

بهضی از رسانه‌های روسی این اقدام را تسلیم تلقی کردند، اما Roskomnadzor گفت که به این دلیل عمل کرده است که موسس روسی این برنامه، پاول دوروف، آماده همکاری در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در این پلتفرم بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا