خداحافظی با اینترنت اکسپلورر مایکروسافت

خداحافظی با اینترنت اکسپلورر مایکروسافت

باور کنید یا نه، اینترنت اکسپلورر مایکروسافت هنوز زنده است. اما نه برای مدت طولانی و خوشبختانه، در حالت مایکروسافت اج و اینترنت اکسپلورر باقی می‌ماند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هنوز به این مرورگر وابسته هستید، مایکروسافت خبر بدی دارد.

به گزارش سیار نیوز، مایکروسافت رسماً پشتیبانی از برنامه دسکتاپ اینترنت اکسپلورر را در ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ پایان خواهد داد.

جایگزین؟ مایکروسافت اج که در حال حاضر دارای یک «حالت اینترنت اکسپلورر» است. مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که قصد دارد یک حالت اینترنت اکسپلورر را به اج اضافه کند و این مرورگر مجازی به عنوان یک حالت قابل تنظیم در مایکروسافت اج ادامه می‌یابد.

این مهم است، چرا که مرورگر اج مدرن به سادگی از اکسپلورر امن‌تر است و نمی‌توان گفت که مایکروسافت با بوت کردن کاربران از دسترسی به صدها سایت از طریق اینترنت اکسپلورر در اواخر سال ۲۰۲۰، پیامی از نابودی این مرورگر را نداد.

مایکروسافت در سال گذشته در یک پست وبلاگ توضیح داد: «مایکروسافت اج نه تنها یک تجربه مرور سریع‌تر، ایمن‌تر و مدرن‌تر از اینترنت اکسپلورر است، بلکه می‌تواند یک نگرانی کلیدی را برطرف کند: سازگاری با وب‌سایت‌ها و برنامه‌های قدیمی‌‌تر.»

با این حال، استثنائاتی وجود دارد. در یک پرسش متداول فنی، مایکروسافت اشاره کرد که اکسپلورر را فقط در ویندوز ۱۰ ۲۰H2 و نسخه های جدیدتر به تدریج حذف خواهد کرد. (با این حال، در نهایت، نسخه‌های قبلی ویندوز ۱۰ هم به پشتیبانی پایان می‌دهند.)

اگر هنوز در ویندوز ۸.۱ گیر کرده‌اید، اخطار پایان عمر هم اعمال نخواهد شد. مایکروسافت گفت که برای توسعه‌دهندگان برنامه که محتوای وب را از طریق موتور MSHTML (Trident) جاسازی می‌کنند، برنامه با بازنشستگی اینترنت اکسپلورر ۱۱ تغییری نکرده و همچنان پشتیبانی می‌شود.

اکسپلورر
اکسپلورر

نحوه فعال کردن حالت اکسپلورر مایکروسافت در مرورگر اج

خوشبختانه، روش فعال کردن حالت اکسپلورر در اج تغییر نکرده است. البته ابتدا کامپیوتر شما باید دارای مایکروسافت اج باشد که احتمالاً در نوار وظیفه رایانه شخصی شما قرار دارد. حالت اینترنت اکسپلورر را می‌توان از طریق تنظیمات اج روشن کرد.

در نوار آدرس Microsoft Edge ،edge://settings/defaultbrowser را تایپ کرده و روی Enter را کلیک کنید. همچنین، می‌توانید به منوی تنظیمات اج و به مرورگر پیش‌فرض بروید. برای فعال کردن حالت سازگاری، گزینه Allow sites to be reloading را در اینترنت اکسپلورر روی روشن قرار دهید. در اینجا، همچنین می‌توانید زمان راه‌اندازی سایت‌ها در حالت این مرورگر، از جمله Always را انتخاب کنید. پس از آن، باید مرورگر خود را مجددا راه‌اندازی کنید.

البته، مایکروسافت امیدوار است که شما به سادگی تصمیم بگیرید که به جای آن از اج استفاده کنید. اگر می‌خواهید اج را مرورگر پیش‌فرض خود کنید، دوباره به منوی تنظیمات اج بروید و سپس به هدر Profiles در منوی سمت چپ بروید. از آنجا، Import browser data را انتخاب کنید و Microsoft Internet Explorer را از منوی کشویی بالا انتخاب کنید. روی Import کلیک کنید و اج خود را به همان روشی که Internet Explorer راه‌اندازی شده است پیکربندی می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا