بازی GTA V

بازی GTA V پرفروش‌ترین عنوان دهه‌ی اخیر بوده است

گروه NPD لیست پرفروش‌ترین‌ عناوین دو دهه‌ی اخیر را به اشتراک گذاشته و همان‌طور که انتظار می‌رفت، بازی GTA V پرفروش‌ترین عنوان ده سال اخیر بوده است.

گروه NPD پس از پرفروش‌ترین‌های سال ۲۰۱۹ و دسامبر، حال لیست پرفروش‌ترین‌های دو دهه‌ی اخیر را ارائه داده است که نتیجه‌ی آن کاملاً قابل پیش‌بینی بوده است.

بازی GTA V که انتشار اولیه‌اش به سال ۲۰۱۳ بر روی کنسول‌های نسل هفتمیِ پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ برمی‌گردد، از زمان عرضه‌اش تاکنون همواره به جدول پرفروش‌ترین‌های ماه NPD ورود و خروج داشته و جزو عناوین برجسته‌ی آن بوده است و انتظار می‌رود که همچنان نه تنها در این جدول، بلکه در سایر جدول‌ها نظیر جدول فروش هفتگی بریتانیا هم چنین حضور قدرتمندی داشته باشد که بی‌نظیر است.

حال این بازی توانسته است عنوان پرفروش‌ترین بازی دهه‌ی اخیر را از آن خود کند. لیست NPD شامل ۲۰ عنوان می‌شود و نصف این عناوین مربوط به سری Call of Duty هستند که از این سری که یک تجارت و کسب و کار بزرگ در نوع خود محسوب می‌شود، اصلاً دور از انتظار نبوده و نیست. از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ هر سال یک نسخه از Call of Duty جایگاه پرفروش‌ترین بازی را به دست آورده، به‌جز سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۸ که به ترتیب بازی GTA V و Red Dead Redemption 2 در آن‌ها عرضه شدند. جالب اینجا است که فقط استودیوی «راک‌استار گیمز» (Rockstar Games) می‌تواند حریف عنوان فوق‌العاده بزرگ و معروف اکتیویژن شود. نکته‌ی جالب دیگر این است که ۱۴ عنوان از جمع ۲۰ عنوان، آثار اول‌شخص تیراندازی هستند که از محبوبیت فراوان این ژانر حکایت دارد.

جالب است ببینیم که در دهه‌ی جدیدی که وارد آن شده‌ایم چه تغییراتی در پرفروش‌ترین‌ها ایجاد خواهد شد و چه عناوینی حضور برجسته‌ای خواهند داشت. در دهه‌ی اول ۲۰۰۰ شاهد تنوع بیشتری در ژانرها بودیم و آثاری از ژانرهای موزیک، ورزشی، اول‌شخص تیراندازی و بازی‌های خانوادگی به چشم می‌خورد. در دهه‌ای که گذشت ژانر اول‌شخص تیراندازی حاکم بود و حال در دهه‌ی جدید آیا شاهد تنوع بیشتری در ژانرها خواهیم بود یا خیر؟

بازی GTA V

نظر شما راجع به پرفروش‌ترین‌های دهه‌ی اخیر از جمله بازی GTA V چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا