این راه افزایش طول عمر را فراموش نکنید!

این مطلب هم می تواند یک خبر خوش و هم خبری بد باشد! خبر بد برای کسانی که غرق در زندگی شهری هستند و خبری خوش برای آن ها که به طبیعت عشق می ورزند. طبق آخرین تحقیقات انجام شده، زندگی در طبیعت یا محیطی نزدیک به طبیعت و به دور از فضای شهری، سلامت روانی و جسمی بانوان را به شدت بهبود می بخشد.

این تحقیق از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ روی بیش از صد هزار نفر صورت گرفته و نتایج آن نشان میدهد نرخ مرگ و میر بانوانی که در محیط های سرسبز و نزدیک به طبیعت زندگی میکردند، ۱۲ درصد کمتر از کسانی بوده که در چنین محیط هایی قرار نداشته اند. مقایسه آمار مرگ و میر میان این افراد نشان میدهد که کسانی که در طبیعت یا محیطی با فضای سبز پیرامون زندگی کرده میزان مرگ ناشی از کبد ۴۱ درصد، مرگ ناشی از بیماری های تنفسی ۳۴ درصد و مرگ ناشی از سرطان ۱۳ درصد کاهش نشان داده است.

علاوه بر تاثیرات مثبت بر بدن، در این تحقیق به این نتیجه رسیده اند که میزان افسردگی افرادی که در محیط های سرسبز زندگی می کنند ۳۰ درصد کمتر است (فعالیت های فیزیکی بیشتر و آلودگی هوای کمتر هم که جای خود دارد!).

البته این به معنی این نیست که زندگی خود را بفروشید و به یک کلبه در اعماق جنگل نقل مکان کنید. به گفته محققین در این پروژه، افزودن گل و گیاه به خانه و محل کار می تواند تاثیر مثبتی در روحیه ما و سلامت ذهن و بدن داشته باشد. هر وقت هم فرصت کردید از شهر بیرون بزنید و از آرامش و هوای پاک پارک یا جنگل های اطراف شهر لذت ببرید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا