رفتن به تاریخ خاص در واتساپ

رفتن به تاریخ خاص در واتساپ ممکن شد

واتساپ اپلیکیشنی ارتباطی و البته محبوب در جهان است. این نرم افزار که امکان ارتباطی ساده و آسان را با سایر افراد در جهان فراهم می‌آورد، پس از فیلترینگ تلگرام محبوبیت بیشتری در کشور ما پیدا کرد. این نرم افزار قابلیت‌ها و آپشن‌های ویژه‌ی خود را دارد که در این مقاله، رفتن به تاریخ خاص در واتساپ را که امکان جستجوی راحت‌تر را برای شما فراهم می‌آورد، پیگیری می‌کنیم.

اطلاعات بیشتر درباره رفتن به تاریخ خاص در واتساپ

وب سایت WABetalnfo، صفحه‌ای فعال است که فعالیت‌ها و امکانات واتساپ را رصد می‌کند. چندی پیش که این قابلیت به آپشن‌های واتساپ اضافه شد، این سایت طی مقاله‌ای اظهار داشت که مدیریت حافظه و سرچ و جستجوی پیام‌ها، تصاویر و ویدئوها – چه قدیمی و چه جدید – در واتساپ ساده‌تر خواهد شد.

در نسخه‌های قدیمی واتساپ امکان جستجوی پیام‌ها وجود داشت منتهی این قابلیت، یعنی جستجو با کمک تقویم، امکان دسترسی به پیام‌های قدیمی‌تر را راحت‌تر می‌کند. این قابلیت همچنان در حال توسعه است و تا چندی پیش هنوز در دسترس کاربرانی که از نسخه بتا استفاده می‌کنند، قرار داده نشده بود.

چگونه در واتساپ سرچ بزنیم؟

در نسخه‌ی کنونی و جدید واتساپ امکان جستجوی پیام‌ها به دو طریق فراهم شده است:

سرچ یا جستجو به صورت کلی

در این روش هنگامی که نرم افزار واتساپ خود را باز کنید، یک آیکون سرچ یا همان جستجو در قسمت سبز رنگ و دقیقاً کنار علامت سه نقطه می‌توانید مشاهده کنید. اگر واتساپ شما فارسی باشد در قسمت چپ این آیکون را می‌توانید ببینید و اگر زبان مورد استفاده‌ی شما انگلیسی باشد، در قسمت راست این آیکون قابل مشاهده است.

زمانی که بر روی این علامت بزنید، واتساپ شش مورد را پیش روی شما می‌گذارد که شامل photos, videos, links, gifs, audios  و documents  است. بدین صورت عکس‌ها، فیلم‌ها، لینک‌های به اشتراک گذاشته شده، صدا، اسناد یا حتی گیف‌های رد و بدل شده را می‌توانید به صورت جداگانه جستجو کنید.

در این روش، روی هر قسمتی که لمس کنید شما می‌توانید جدیدترین عکس‌های دریافتی و ارسالی را تا قدیمی‌ترین جستجو کنید. این یک روش و دسته بندی کلی برای جستجوی موارد ارسالی و دریافتی در واتساپ است.

گرچه این روش با دسته بندی موضوعات، امکان جستجو را برای شما راحت‌تر کرده است ولی سرچ پیام‌ها در آن کمی مشکل است؛ چرا که هر پیام مشابه در هر چتی را برای شما خواهد آورد؛ لذا برای اینکه به طور مشخص به پیام موردنظر خود، راحت‌تر و البته سریع‌تر دسترسی پیدا کنید، می‌توانید از روش دوم بهره ببرید.

رفتن به تاریخ خاص در واتس اپ
رفتن به تاریخ خاص در واتس اپ

رفتن به تاریخ خاص در واتساپ

در این روش روی چت شخص مورد نظر می‌روید. قسمت بالای صفحه چت مورد نظر چهار علامت قابل مشاهده است. یک پیکان برای خروج از صفحه چت، که این علامت پیکان پشت عکس پروفایل شخص مورد نظر است  و سه علامت دیگر روبروی آن هستند؛ این سه علامت شامل یک علامت تلفن برای تماس صوتی، یک آیکون دوربین فیلمبرداری برای برقراری تماس تصویری و یک علامت سه نقطه.

اگر واتساپ شما به زبان فارسی باشد این سه علامت در سمت چپ و اگر انگلیسی باشد در قسمت راست بالای صفحه چت برای شما قابل مشاهده است. بر روی علامت سه نقطه لمس کنید؛ هفت مورد پیش روی شما قرار می‌گیرد که با لمس بر روی قسمت search یا همان جستجو، قابلیت جستجو برای شما فعال می‌گردد.

در قسمت صفحه کلید خود می‌توانید آیکون تقویم را ببینید. با لمس این آیکون، سال، ماه و همچنین روز مورد نظر خود را انتخاب نمایید سپس با تأیید تاریخ مورد نظر، خیلی سریع به پیام‌های آن روز منتقل خواهید شد. به کمک این کار می‌توانید رفتن به تاریخ خاص در واتساپ را امتحان کنید.

امکان مدیریت حافظه:

همان طور که در ابتدا گریزی به مقاله‌ی سایت WABetalnfo زدیم، بیان کردیم همزمان با توسعه‌ی قابلیت سرچ سریعتر و رفتن به تاریخ خاصی در واتساپ، امکان مدیریت حافظه نیز در حال توسعه است. این قابلیت  امکان مرتب سازی پیام‌ها و فایلهای مختلف را با استفاده از فیلترهایی نظیر زمان ارسال یا دریافت، قدیم یا جدید بودن پیام‌ها و بالعکس را فراهم می‌آورد.

همچنین این آپشن امکان جدا نمودن فایلهایی که دارای حجم بالایی هستند را فراهم می‌آورد. گرچه این قابلیت هنوز بطور کامل در دسترس قرار نگرفته است ولیکن این امکان در مقایسه با سایر آپ‌های ارتباطی، در نوع خود ویژه و منحصر به فرد است.

سخن آخر

در پایان باید گفت توسعه دهنگان نرم افزار واتساپ، برای کسب محبوبیت بیشتر این اپ قدیمی، به دنبال افزودن امکانات بیشتری هستند تا استفاده‌ی راحت‌تر و سریعتر از آن را برای همگان امکان پذیر نمایند. آنها در جدیدترین آپدیت خود نیز امکان مدیریت حافظه و امکان رفتن به تاریخ خاص در واتساپ را برای جستجوی راحت‌تر پیام‌ها و فایلهای ارسالی فراهم آورده است. به نظر شما در آپدیت بعدی بهتر است چه امکاناتی را به این نرم افزار اضافه نمایند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا