باشگاه کارآفرینی تیوان

رای نهایی دادگاه به نفع تیوان؛ اتفاقی مثبت در اکوسیستم کارآفرینی

باشگاه کارآفرینی تیوان بعد از ماهها مشکلات و درگیری با شتاب دهنده کارا، سرانجام به حق خود رسید و رای دادگاه به نفع این شرکت صادر شد.

به گزارش زیمانیوز، ابتدای سال جاری باشگاه کارآفرینی تیوان به دلیل عدم تمدید قرارداد از طرف شتاب‌دهنده کارا تعطیل شد.

مدیران کارا نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که یک ماه پیش از پایان تاریخ قرارداد در اسفند ماه، نامه‌ای را برای مدیران تیوان فرستاد‌ه‌اند و در آن از عدم همکاری با تیوان گفته‌اند، اما تیوان مدعی بود که کارا مطابق قرارداد عمل نکرده و از خروج سازه این شرکت ممانعت به عمل آورده است. ماجرای قطع همکاری شتاب‌دهنده کارا و تیوان مدت‌ها نقل محافل استارتاپی بود و اخبار ضد‌ونقیضی درباره آن وجود داشت. حالا پس از گذشت ۸ ماه از این ماجرا، دادگاه رای خود را به نفع تیوان صادر کرده است.

بر اساس این گزارش سایت تریبون نیوز با انتشار این خبر نوشت: ماجرا را از محمدرضا سبحان، مدیر باشگاه کارآفرینی تیوان جویا شدیم. او درباره روند حل مشکلاتشان با شتاب‌دهنده کارا گفت: «پس از مشکلاتی که برای تیوان رخ داد؛ ما طبق روال قانونی برای گرفتن حق و حقوق‌مان عمل کردیم و براساس قراردادمان مشکل را به داور ارجاع دادیم؛ داور هم پس از بررسی‌های انجام شده و با گرفتن نظر کارشناسی، رای خود را صادر کرد.

طبق این رای، کارا باید سازه‌های ما را تحویل بدهد و تا زمانی که از آن‌ها استفاده می‌کند، مکلف است که اجرت‌المثل سازه‌ها را پرداخت کند.»
مدیر تیوان در ادامه توضیح داد: «البته این رای در اواخر مردادماه صادر شده بود، اما متاسفانه دوستان تمکین نکردند و ابطال رای را از دادگاه خواستار شدند. پس از آن، دو جلسه رسیدگی دادگاه انجام شد و در نهایت قاضی رای خود را صادر کرد و ابطال رای را منتفی دانست و در نهایت، رای دادگاه به نفع ما صادر شد.»

سبحان، همچنین به تمایل تیوان برای مذاکره در ابتدای این ماجرا اشاره کرد و گفت: «زمانی که مدیرعامل قبلی کارا استعفا داد، من به هیئت‌مدیره کارا پیشنهاد کردم که برای سازش با هم مذاکره کنیم؛ اما روند مذاکره به خوبی پیش نرفت و کار به مراجع قانونی کشید.»

مدیر تیوان در ادامه این گفت‌وگو به سوال خبرنگار تریبون‌نیوز در مورد دلیل چنین اتفاقی این‌گونه پاسخ داد: «فکر می‌کنم این مشکل به دلیل اشتباه محاسباتی مدیران کارا بوده چون تصور می‌کردند که با کنار گذاشتن تیوان می‌توانستند درآمد خود را چند برابر کنند ولی این اتفاق نیفتاد.»

محمدرضا سبحان، در پایان صحبت‌هایش، رای نهایی دادگاه را اتفاق خوبی برای تیوان و حامیانش در اکوسیستم کارآفرینی دانست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا